راهنمای ثبت درخواست آزمون

Responsive Image
نکته مهم: برای استفاده از امکانات سامانه lims.centrallab.sharif.edu/Home/LabTestList ، می‌بایست Pop-ups سایت را فعال کنید. برای آگاهی از آن، می‌توانید روش‌های فعال‌کردن Pop up را در اینترنت جستجو کنید.
درخواست انجام آزمون در مرکز خدمات آزمایشگاهی (آزمایشگاه مرکزی) دانشگاه صنعتی شریف، از 2 روش زیر انجام می‌شود:
  • الف- پورتال مشتریان:

    به منظور رفاه حال متقاضیان عزیز آزمایشگاه و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، پورتال مشتریان سامانه جامع مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی شریف (Pars LIMS)، برای ثبت درخواست انجام آزمون به‌صورت برخط (Online) و رهگیری درخواست‌ها از مرحله ابتدایی تا انتهای آن طراحی و اجرا شده است.
    ⦁    آدرس پورتال، lims.centrallab.sharif.edu است.
    ⦁    کاربران گرامی برای استفاده از پورتال مشتریان، از مرورگر وب "Google Chrome" استفاده کنند. همچنین در هنگام استفاده از پورتال، نباید از هیچ فیلترشکنی استفاده نمایند.
    ⦁    متقاضیان گرامی ابتدا باید در پورتال مشتریان ثبت اولیه درخواست انجام داده، سپس فرم مربوط به آزمون را از قسمت دانلودها برداشته، تکمیل و در اسرع وقت همراه با نمونه(ها) و رسید اولیه درخواست به واحد پذیرش مرکز خدمات آزمایشگاهی (آزمایشگاه مرکزی) دانشگاه صنعتی شریف ارسال کنند. لازم به ذکر است درخواست‌های اولیه متقاضیان تا حداکثر دو هفته کاری در کارتابل واحد پذیرش باقی می‌ماند و متقاضیان فرصت دارند در این بازه زمانی مراحل پذیرش را تکمیل کنند، بعد از آن درخواست توسط واحد پذیرش حذف می‌شود. 
    توجه داشته باشید پس از دریافت نمونه توسط بخش پذیرش، درخواست متقاضیان بررسی و پس از پرداخت نهایی هزینه توسط متقاضی، نمونه(ها) برای انجام آزمون به آزمایشگاه ارسال می‌شود.
    Responsive Image
  • ب- مراجعه حضوری:

    مراجعه حضوری و تحویل نمونه‌ها به واحد پذیرش مرکز خدمات آزمایشگاهی  (شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 تا 15 بجز ایام تعطیل)

    نکات مهم:

    ⦁    متقاضیان باید دقت داشته باشند، برای آزمون‌های مختلفی که در آزمایشگاه‌های متفاوت وجود دارند، درخواست‌های جداگانه ثبت کنند. (به‌عنوان مثال اگر آزمون XRD در آزمایشگاه X-Ray و آزمون SEM در آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی قرار دارد و شما متقاضی هر دو خدمت هستید، می‌بایست 2 بار ثبت درخواست کنید، یک بار برای XRD و یک بار برای SEM)
    ⦁    شخصیت متقاضی بنا به درخواست او به صورت شخص حقیقی یا حقوقی تعریف می‌شود. برای تعریف شخص حقوقی، شناسه ملی، کد اقتصادی، شماره تماس، ایمیل و آدرس پستی الزامی است. (این موضوع در صدور فاکتور بسیار حائز اهمیت است و تغییر اطلاعات گیرنده فاکتور نیازمند سیر مراحل پیچیده اداری می‌باشد)
    ⦁    عواقب ناشی از مغایرت در صحت اطلاعات هویتی اظهارشده توسط متقاضی به عهده اوست.
    ⦁    نمونه‌های دریافتی با توجه به موارد مندرج در فرم مربوطه به آزمون بین 10 روز تا یک ماه در آزمایشگاه نگهداری و بعد از آن معدوم می‌شوند.

    ⦁    فاکتورهای صادرشده متقاضیان به مدت حداکثر یک سال نگهداری می‌شوند.
    ⦁    متقاضی باید هرگونه خاصیت نمونه‌های خود را اعم از سمیت، خورندگی، محرک دستگاه تنفسی، کاهش سطح هوشیاری، پرتوزایی، قابلیت اشتعال و فراریت را اعلام کند و مسئولیت کلیه عواقب ناشی از عدم اظهار خطرات نمونه مذکور برعهده متقاضی است.
    ⦁    هزینه انجام آزمون باتوجه به شرایط متقاضی، به روش‌های زیر تأمین اعتبار می‌شود:

    1- پرداخت نقدی:

    ⦁    کلیه پرداخت‌های نقدی، پس ار تعیین هزینه توسط پذیرش، از طریق درگاه پرداخت پورتال مشتریان صورت می‌پذیرد.
    ⦁    از طریق کارتخوان مرکز خدمات آزمایشگاهی
       از طریق درگاه اینترنتی مرکز خدمات آزمایشگاهی ( کلیک کنید ) و ارائه پرینت واریز وجه به مرکز خدمات آزمایشگاهی (این مورد فقط در موارد خاص و با هماهنگی پذیرش صورت می‌گیرد)
     

    2- پرداخت از محل گرنت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی:

    صاحبان گرنت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی می‌توانند با آپلود تصویر کارت ملی در پورتال مشتریان یا ارائه معرفی‌نامه معتبر و یا ارسال ایمیل دانشگاهی معتبر از صاحب گرنت (در روش مراجعه حضوری)، از این نوع گرنت با میزان درصد تخصیص داده شده توسط شبکه استفاده کنند و درصورت عدم پوشش کامل هزینه‌ها توسط گرنت(گرنت 100%) مابقی را به‌صورت نقدی پرداخت کنند.
     

    3- پرداخت از محل گرنت پژوهشی شریف(ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف):

    همه اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف دارای گرنت پژوهشی سالانه هستند که می‌توانند از آن محل برای درخواست های خود استفاده کنند(موجودی گرنت پژوهشی در کارتابل هر فرد در قسمت کیف پول نمایش داده شده است) و یا آن را از طریق قسمت مدیریت گرنت در کیف پول به دانشجویان موردنظر خود انتقال دهند.

    راهنمای انتقال گرنت پژوهشی(کلیک کنید)

     

     

    4- پرداخت از محل گرنت آموزشی شریف(ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف):

    برای استفاده از گرنت آموزشی شریف می‌بایست معرفی‌نامه دانشکده (فرم گرنت آموزشی) که شامل میزان و تاریخ اعتبار است به واحد پذیرش مرکز خدمات آزمایشگاهی ارائه و یا تصویر آن در پورتال مشتریان آپلود شود.
    نکات مهم: 
    ⦁    معرفی‌نامه یا ایمیل باید دارای تاریخ اعتبار باشد و در غیر این‌صورت تنها برای یک مراجعه اعتبار دارد.
    ⦁    تمام دانشجویان (با ارائه فرم تخفیف و یا آپلود تصویر آن در پورتال مشتریان) و اعضاء هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در کلیه آزمون ها از 20% تخفیف برخوردارند.
    ⦁    برای گرنت آموزشی شریف، اصل معرفی‌نامه دانشکده (فرم گرنت آموزشی) باید به پذیرش ارائه شود، لذا متقاضیانی که از پورتال مشتریان استفاده می‌کنند، می‌بایست فرم مذکور را همراه سایر مدارک ارسال نمایند. معرفی‌نامه تنها برای یک مراجعه اعتبار دارد و توسط پذیرش برای انجام امور اداری دریافت می‌شود.

    ⦁    دریافت نتایج آزمون
    ⦁    نتایج آزمون‌ها باتوجه به بازه زمانی اعلام‌شده برای هر آزمون از طریق ایمیل پورتال مشتریان برای متقاضی ارسال می‌شود. همچنین امکان پیگیری درخواست‌ها و دریافت نتایج از پورتال مشتریان و لینک موجود در سایت فراهم شده است.
    نکته مهم: درصورت تأخیر برای اطلاع نتایج آزمون با آزمایشگاه مربوطه تماس بگیرید.

  • ج- راهنمای ویدیویی استفاده از سامانه جامع مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف: 

    دقت شود لینک اعلام شده برای سامانه در ویدیو برابر با http://lims.centrallab.sharif.edu/Home/LabTestList می‌باشد.